Onkoloji Hastalarının Ulaşım Derdi Mersin’de Ortadan Kalkıyor

İnsan odaklı hizmet anlayışı ile her kesimin derdine derman olmaya çalışan Mersin Büyükşehir Belediyesi, onkoloji hastalarına sunduğu “Onkoloji Hasta Servis Aracı” hizmeti ile kanser tedavisi gören hastalara destek olurken, zor günlerinde de yanında olmaya devam ediyor. Hastalık seyrine ve evresine göre haftanın belirli günlerinde tedavilerini olmak zorunda kalan ve sağlık kuruluşlarına ulaşmakta güçlük çeken hastalar, ekipler tarafından önce evlerinden alınarak, sağlık işlemlerinin ardından tekrar evlerine bırakılıyor.

Özellikle tedavi süresince hijyenin öne çıktığı hastalıkta, özel araçla hastaneye gitme imkanı bulunmayan hastalar, toplu taşıma araçlarını kullanmadan konforlu bir şekilde hastaneye gitme fırsatı buluyor. Büyükşehir’in 4 merkez ilçe ve Tarsus’ta hizmet verdiği uygulamadan şimdiye kadar 7 bin onkoloji hastası faydalandı.

Kendisi emekli olan ve 3 aydır ışın tedavisi gören 59 yaşındaki Şükrü Adıgüzel Büyükşehir’in destek olduğu isimlerden biri. Haftanın 2 günü Büyükşehir’in bu hizmetinden faydalanan Adıgüzel, aldığı emekli maaşı ile tedavi boyunca hastaneye gitmekte güçlük çekeceğini ve bunun sürekliliğinin mümkün olmadığını da ifade ediyor. Ekiplerin kendisini evinin önünden aldıklarını söyleyen Adıgüzel, konforlu bir şekilde hastaneye gittiğini ve hizmetten oldukça memnun kaldığını da aktarıyor.

Anahtar: “Hastalarımızın en güvenli şekilde ulaşımlarını sağlıyoruz”

Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı personeli Deniz Anahtar, “Onkoloji Hasta Servis Aracı” hizmetinin 2021 yılında hayata geçirildiğini, şu anda da Tarsus ve 4 merkez ilçede hizmet verdiklerini dile getirdi. Büyükşehir’in şu an 3 adet onkoloji transfer aracı bulunduğunu aktaran Anahtar, “Şu ana kadar 7 bin hastamıza hizmet vermiş bulunmaktayız. Hastalarımız onkoloji hastası olduğu için bağışıklık sistemleri düşük oluyor ve toplu taşıma kullanmaları onlar için büyük bir tehlike oluşturuyor. Hastalarımızın tedavileri uzun ve sürekli olduğu için hastaneye gidip hastaneden eve dönmeleri ekonomik anlamda da zor oluyor. Biz bunun da önüne geçmiş oluyoruz. Kolay ve temiz bir ulaşımla hastalarımızın en güvenli şekilde transferini sağlıyoruz” dedi.

Yaz mevsiminin gelmesi ile birlikte hizmete olan talebin artış gösterdiğini vurgulayan Anahtar, “Hastalarımız bize ‘Alo 185’ veya  ‘0 324 234 84 00’ numaralarından ulaşabilirler. Onkoloji hastalarımızdan oldukça iyi geri dönüşler alıyoruz ve bu bizi oldukça motive ediyor. Büyükşehir Belediyesi olarak hastalarımıza hizmet vermekten dolayı memnuniyet duyuyoruz” diye konuştu.

Şükrü Adıgüzel: “Büyükşehir’in bu hizmeti çok üstün bir hizmet”

59 yaşındaki Şükrü Adıgüzel 3 aydır ışın tedavisi gördüğünü ve haftanın 2 günü Büyükşehir’in sunduğu hizmetten faydalandığını belirterek, “Ben 1980’lerden beri Mersin’de yaşıyorum ve birçok belediyeyi gördüm ve Büyükşehir Belediye Başkanımız Vahap Seçer’den çok memnunuz. Bir arkadaşımdan Büyükşehir’in bu hizmetini öğrendim. Bizim buradan belediye otobüsü geçmiyor ve 3. Çevreyoluna kadar yürümek zorunda kaldığımız günler oluyordu. Haftanın 2 günü araç geliyor ve bizi alıyor” dedi.

Kendisi emekli olan ve daha önce hastaneye giderken dostlarından ve akrabalarından yardım istediğini söyleyen Adıgüzel, “Ben emekli maaşıyla geçinmeye çalışıyorum ve kiracıyım. Kendim yetiştiremezdim. Büyükşehir’in bu hizmeti çok üstün bir hizmet” diye konuştu.

Döne Adıgüzel: “Evimizden alıp hastaneye kadar bizi bırakıyorlar”

Hastaneye giderken eşine refakat eden Döne Adıgüzel ise, Büyükşehir’in bu hizmetinden çok memnun kaldığını söyleyerek, “Personeller çok güler yüzlüBiz çok zorlanıyorduk. Bizim günlük 200 TL sadece dolmuş parasına gidiyordu. Bazen 2 dolmuş yapıyorduk. Bazen de çevreyoluna kadar yürüyorduk. Büyükşehir, bizi önemli bir maliyetten kurtardı. Ulaşım çok rahat. Evimizden alıp hastane önüne kadar bırakıyorlar. Klimalı ve biz perişan olmuyoruz. Dolmuşla giderken daha önce sıcak yaz günümde perişan oluyorduk” ifadelerini kullandı.

Aren Neva

Eleştiri, düşünce ve yorumlarla gündemi podcast'lediğim bir haber portalı.

İlgili Haberler

Rahmi Koç’un Anlattığı Fıkranın Gerçek Hikayesi Ortaya Çıktı! İşte Kaynağı

Rahmi Koç’un Anlattığı Fıkranın Gerçek Hikayesi Ortaya Çıktı! Araştırmacı yazar Hakan Kınay, anlatının Dr. Mahmut Ata’nın yıllar önce aktardığı bir anı olduğunu açıkladı. Rahmi Koç’un Anlattığı Fıkranın Kaynağı Ortaya Çıktı! Araştırmacı Yazardan Dikkat Çeken Paylaşım…

Diyanet İşleri Başkanlığı 1128 Sözleşmeli Personel Alımı Yapacak! Başvurular Başladı

Diyanet İşleri Başkanlığı 1128 Sözleşmeli Personel Alımı Yapacak! – Diyanet İşleri Başkanlığı, taşra teşkilatında görevlendirilmek üzere toplam 1128 sözleşmeli personel alımı gerçekleştireceğini duyurdu. Koruma ve güvenlik görevlisi, aşçı ve temizlik personeli kadrolarına yapılacak alımlar için…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kaçırdığın Haberler

Rahmi Koç’un Anlattığı Fıkranın Gerçek Hikayesi Ortaya Çıktı! İşte Kaynağı

Rahmi Koç’un Anlattığı Fıkranın Gerçek Hikayesi Ortaya Çıktı! İşte Kaynağı

Diyanet İşleri Başkanlığı 1128 Sözleşmeli Personel Alımı Yapacak! Başvurular Başladı

Diyanet İşleri Başkanlığı 1128 Sözleşmeli Personel Alımı Yapacak! Başvurular Başladı

Mersinde 1.927 Can Yeni Yuvasına Kavuştu

Mersinde 1.927 Can Yeni Yuvasına Kavuştu

Kadın Danışma Merkezleri Mersinli Kadınlara Güvenli Destek Sunuyor

Kadın Danışma Merkezleri Mersinli Kadınlara Güvenli Destek Sunuyor

23 Nisan Kutlamaları İptal mi Edildi, Yasaklandı mı? 2026’da Programlar Neden Değişti?

23 Nisan Kutlamaları İptal mi Edildi, Yasaklandı mı? 2026’da Programlar Neden Değişti?

Pasif Gelir Nedir, Nasıl elde edilir? En Etkili Kazanç Yöntemleri

Pasif Gelir Nedir, Nasıl elde edilir? En Etkili Kazanç Yöntemleri
google.com, pub-5344518190537118, DIRECT, f08c47fec0942fa0